Kochani!!!

Posty pojawiają się regularnie w poniedziałki, środy i piątki. Dodatkowo na blogu pojawiają się weekendowe bonusy (do 4 przepisów). Serdecznie zapraszam do systematycznego zaglądania :)

niedziela, 29 marca 2015

Podpłomyki

Podpłomyki to bardzo łatwa i szybka przekąska, której nauczyła mnie babcia. Super sprawdza się jako zamiennik chipsów, krakersów czy paluszków.

Składniki:

* 1/4 kostki margaryny
* szklanka wrzątku
* 3 szklanki mąki
* przyprawy: sól, pieprz, zioła, papryka słodka, przyprawa do zapiekanek


Przygotowanie:

Do miski wlewamy nasz wrzątek i rozpuszczamy w nim naszą margarynę. Dodajemy przyprawy. Mieszamy. Dodajemy mąkę (najpierw 2 szklanki), zagniatamy (gry ciasto jest rzadkie dodajemy resztę mąki, do uzyskania ciasta nieklejącego się). Stolnicę obsypujemy mąką. Rozwałkowujemy nasze ciasto i wykrawamy ciasteczka. Na suchej patelni smażymy nasze placuszki (na wolnym ogniu ok 3 minuty na stronę),aż do zrumienienia ciasta.

Gotowe ;)
Smacznego!


P.S. Podawać z deepami, sosem czosnkowym, ketchupem, musztardą itp.

2 komentarze:

  1. Wow, pierwszy raz widzę coś takiego. Już wpisałam do swojego przepiśnika, niebawem spróbuję je zrobić :)

    www.ksiezycova.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo. To pierwsza przekąska jaką nauczyła mnie mama więc się cieszę, że komuś też się podobają. Mam nadzieję, że posmakują Ci tak jak mi ;)

      Usuń