Kochani!!!

Posty pojawiają się regularnie w poniedziałki, środy i piątki. Dodatkowo na blogu pojawiają się weekendowe bonusy (do 4 przepisów). Serdecznie zapraszam do systematycznego zaglądania :)

wtorek, 2 lutego 2016

Rogaliki

Moje ukochane, od lat robione przez moją mamę rogaliki kojarzą mi się z Tłustym Czwartkiem. Oczywiście zaraz po pączkach. Nie mniej jednak rogaliki królują u mnie w domu od X lat. Każdy się nimi zajada i prosi "na wynos". Więc u mnie w domu jest produkcja hurtowa. Dziś przedstawię wam przepis na mój ukochany smakołyk.

Składniki:

* 1 kg mąki tortowej
* 1 kostka drożdży
* 3 jaja
* 3/4 szklanki cukru
* Szczypta proszku do pieczenia
* 3/4 kostki margaryny
* 1/2 szklanki mleka
* Ulubiony dżem, marmolada itp.


Przygotowanie:

Margarynę roztopić, drożdże rozpuścić w mleku i cukrze. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, zalać margaryną i wstępnie zagnieść. Następnie dodać ciepłe drożdże (nie gorące, bo jajka się zetną) i wbijać po kolei jaja. Zagnieść ciasto i wyrabiać je około 10 minut. Wyrobione ciasto najlepiej jest włożyć do reklamówki, szczelnie zawinąć i wrzucić do garnka/ wiadra z ciepłą wodą. Gdy ciasto wypłynie na wierzch wyjmujemy je z reklamówki, dzielimy na mniejsze części i rozwałkowujemy na placek w kształcie koła. Wykrawamy placek promieniście, by powstały małe trójkąty. Na środku szerszej części układamy ulubione nadzienie i zawijamy rogala. Układamy na blasze wyłożonej pergaminem i pieczemy w 160 stopniach około 20-25 minut (aż ciasto się zrumieni jak na zdjęciu). Gotowe:)

Smacznego:)

Czas przygotowania: około 2,5-3 godzin
Koszt potrawy : około 7 zł
Poziom trudności: średni

Z podanej ilości składników wychodzi około 400 małych rogalików lub 300 średnich

1 komentarz: